|
Tekne Bakımı ve Donanımı Motor tavsiyeleri, tekne ve motor bakımı hakkında... |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
|
![]() |
#1 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() Güven beyin yazısı teşekkürler teorik olarak tabi.Yanlış anlaşılmasın eklemek istediklerim var tabi bu kendi tecrübelerim ve şu an yaşayan 63 seneden beri denizde olan yaşlı bir balıkçının deneyimleri.1988-1994 VE 2003 ten beri kendime ait ahşap teknem var ve ahşap için boya sektöründe çalışıyorum.Her sezon kendi boyamı ve ic' mi kendim yaptım.Teknenizi kızağa alırken asla sert ağaçlardan felek yapmayın.Yük omurgaya bindiğinde ve tekne yavaş kurama yaparken ağırlıktan dolayı sarmalarda açma miktarı artıyor.Yumuşak ağaçlı feleklerde bu çok az oluyor.İkincisi karışık ağaçlı sarma yaptırmayın.(Ben bu hatayı yaptım.)Eğer böyle bir tekne alırsanız mutlaka yarım boya misali su sathı üstü açan kısımları 2 senede bir macun uygulamasına tabi tutun.Asla boya üstü macun yapmayın mümkünse ilk kata kadar sıyırıp tekrar Güven beyin belirttiği işleme tabi tutun.Maskesiz asla çalışmayın.Mümkünse bir tulum ve yüz maskesi alın.Vernikli kısımlarda yerli malı verniklerin ömürleri bellidir.Ben şimdiye kadar hepsini denedim.Bulabiliyorsanız.Su bazlı dolgu verniğive su bazlı son kat kullanın ömrü solvent bazlılardan çok daha fazla.
|
|||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() Zımparalamada geleneksel markaları kullanmayın.Bazı firmaların ahşap için çinko steratlı zımparaları var biraz pahalı fakat çizik v.s. yapmıyor ayrıca bu ürünler boya ve macunu ahşaba zarar vermeden kaldırıyor.Son kat boyada ise bazı bilinen markalar dışında çok iyi performanslı sentetik boyalar var.Sertlik esneklik oranları mükemmel.(Bu ürünlerin nerede satıldıklarını ve isimlerini arzu eden arkadaşlara mail yolu ile verebilirim.).Ayrıca ahşap kik tekneniz varsa bağladığınız limanda bir arkadaşa sıcak günlerde borda ve güverteleri ıslatmasını rica edin.Çok sıcakta açar.Mümküse takne alırken veya aldığınızda üzerinde pancar markalı motor olsun.Yıllardan beri kullanıyorum.Çok gaddar bir motor.Küpeşte eğrilerini sıyırdığınızda asla açık yerleri ic macun ile macunlamayın.Sonra güzelim vernikli yerleri yağlı boyaya çevirirsiniz.Yeni yaptırıken bu kısımları ahşap koruyucu yerine sellülozik kaliteli bir ahşap renklendirici ile fırça ile boyayıp bir bezle silin.Çok güzel bir ton alırısınız.Bence ksetane tonları teknenize gelip geçenin bir daha bakmasına neden olur.(Nazarlık asın)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() Bu arada polyester almak isteyenler dikkat.Her polyester alınmaz.Bu cidarla ilgili değil yapımda kullanılan kimyasal ile alakalı.Bir müddet sonra üzülebilirsiniz. Bazen tembellik edip Nisandan sonra tekneyi denize atmayın.(Eğerçektiyseniz.)
En geç Mart sonu tekne denizde olmalı.Bu arada ikinci el alacaksanız üstü polyester kaplı ahşap tekne almayın.Böyle bir teknenin muhtemelen kullanım ömrü dolmuş veya iç boya bakımları yapılmamıştır veya açıktır.Yaşlı bir tekne alacaksanız baş tarafa girip omurga kısmını biraz yolmaya çalışın eğer ele geliyorsa yani sakal yapıyorsa o tekneden uzak durun.Ayrıca yeni tekne yaptıramıyorsanız ve ikinci el alacaksanız mesaj atın her yönden yardımcı olurum.Tekne yaptıracaksanız mutlaka bir kış ve yarım yaz görecek şekilde yaptırın.Mobilya gibi 20 günde yapılanlardan haayır gelmez.Mümkünse denizde ham halde bri müddet kalsın.Veya alacağınız ağaçlar deniz suyunda bir müddet kalmalı.(Ben ikinci yöntemi denedim.)Zehirli boyada boya içine ben kapsül(TOZUNU) alfasilin antibiyotik atıyorum.Doğrusu kakamoz atılgana ve yosunda çok farketti.(Bunu yaşlı bir amcam tavsiye etti.)Bu sene tekne yattı fakat altında yosun v.s. yok denecek kadar az.Şu an bu kadar aklıma geldikçe pratikte yaşadıklarımı buraya aktaracağım.Herkese uğur ola |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Kurucu Üye ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() Bu değerli deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler Murat Bey.
__________________
Erol ERDOĞAN 1966 Hepimiz birer gölgeyiz aslında… Nerede yaşarız, neye benzeriz bir fikrimiz yok, neyiz ne değiliz bir bilgimiz yok. Birbirimiz hakkında bildiğimiz tek şey Nick lerimiz… Sanal alemin sisleri arasında beliriyor sonra kayboluyoruz. Gerçek olan tek şey; paylaşımlarımız, burada bizi var eden de bir tek bu…(alıntıdır) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Oltacı ![]()
|
![]() denizi seven herkese merhaba
bende deniz tutkunu bir şahıs olarak bu siteyi bulduğuma ve dünya üzerinde yanlız olmadığımı gördüğüm için çok mutluyum. deniz ve tekne öyle bir olguki dışarıdan bakan birisi için hobi çoğu zamanda gereksiz ve çok meşakkatli bir heves olarak algılanır ama onların bilmediği bir husus vardırki deniz bir hobi değil bir yaşam tarzıdır. fakat malesef üç tarafı denizlerle kaplı bu ülkede denize insanlar öcü gibi yaklaşıyorlar ve bu yaşam tarzını seçen insanlarada sanki kötü alışkanlığı olan bir şahıs muamelesi yapılıyor bu durum gerçekten beni üzen bir durum. tekneme bir haftalık bakımın ardından beni anlayabilecek insanlara deniz dostlarına bunları yazmak tüm yorgunluğumu alıyor en azından aranızdan hiç kimsenin beni deli yada parasını nereye harcayacağını bilmeyen bir adam olarak görmeyeceğinizi bilmek çok güzel bir duygu. galiba biraz içerlemişim canım dertleşmek istemiş ![]() kafanızı şişirdim ![]() tüm değerli bilgilerini paylaşan deniz dostlarına merhaba diyorum deniziniz sakin balığınız bol olsun. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Kaptan ![]()
|
![]() Alıntı:
![]()
__________________
Mert Topoyan İzmir - 1978 Navigare necesse est... 2 metre de derindir, 20 metre de derindir... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Fiber Teknelerin Bakımı Boyanması | RANGER_ | Tekne Bakımı ve Donanımı | 12 | 23-05-2010 13:23 |
tekne avı | ADNAN | Organizasyonlar | 7 | 27-11-2007 12:44 |
19.10.2007 Tekne Avi.... | ishak BALLICA | DENİZ AVI (TEKNEDEN) | 8 | 23-10-2007 18:36 |
yamaha 4hp 4zamanlı motorların bakımı | karakayalı | Tekne Bakımı ve Donanımı | 6 | 14-08-2006 15:57 |